4 oktober 2016

Redo för alla väder

Detta året var det dags att införskaffa en ny vinterjacka. Jag behövde en "varm-jacka" och en finkappa men lyckades hitta en kombinerad variant faktiskt! En dunjacka som på ärmarna, axlarna och huvan har ett yttertyg i ull istället vilket ändå jag en "finkapps-känsla". Den tilltalade mig direkt! Elegant och klassisk men ändå ganska tuff. Och så lite figurformat kan jag kosta på mig faktiskt. Den kändes klockren så den beställdes direkt och kommer att användas många många år framöver. Jag älskar att kragen är hög och värmande. Huvan är perfekt eftersom jag sällan använder mössa och kan plockas av om det önskas. Gömda små fickor hittar man under tryckknapparna på bröstet. 



På baksidan finns tryckknappar så man kan justera midjan lite och en dragkedja man kan dra upp om man t ex cyklar, vilket jag gör för jämnan. Det verkar vara en genomtänkt jacka i hög kvalitet helt enkelt!

Märket är J. Lindeberg och jag köpte min via Ellos med en bra rabattkod förstås! 


Eftersom jag nu efter många års användande under varje säsong av året, har slitit ut mina högt älskade Ilse Jacobsen-regnstövlar, var det så faktiskt dags för ett par nya. En liknande variant fast utan snörning blev det. Bättre passform faktiskt och otroligt sköna! Väljer alla gånger dessa framför vanliga stövlar! Då kan man alltid plaska i pölar med barnen och ha det lika kul som dom ju ツ Och de funkar lika bra i snö eller på sommaren (frusenfot som jag är i alla fall).

(Det är bara att ignorera katthår och annat som jag med hjälp av Siri redan smutsat ner stövlarna med   Hon skulle såklart prova dom och det var ju en syn må ni tro, haha! )

Redo för alla väder som bjuds denna höst & vinter

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ