4 oktober 2016

Höst inomhus & Grunden till verandan är gjuten

Vilken lyxig känsla det är att bara kunna stega ut i trädgården och klippa några kvistar av vad man har. Det blir så otroligt dekorativt och vackert inomhus med några höstkvistar. Köpbuketter i all ära men nåt från den egna trädgården känns mycket trevligare och är ju en aning billigare.



Vad gäller vårt verandabygge så går det i rasande fart! I fredags blev grunden gjuten så nu är det bara veranda-leverans vi väntar på så att duktiga snickarna kan sätta igång och bygga, vilket antagligen sker på fredag. Det är otroligt spännande alltihop och vi ser så mycket fram emot att få det färdigt! I helgen fixade Jesper med dagvatten- rören och fyllde singel runtom grunden. Nu kan man verkligen få en hum om hur stort det faktiskt blir.


Höststädningen i trädgården har inte varit så noggrann precis eftersom så mycket kommer att hända fram till våren. Liksom ingen idé att göra för mycket. Men alla köldrädda växter är inflyttade i förrådet, så även alla pelargoner som bott i blomlådorna på flickornas lekstuga. Frågan är nu om jag kommer lyckas hålla dom vid liv...

Man ser knappt Siri där bakom den enorma blåbärsbusken som har så vacker färg just nu

Nu blir det till att hänga lite tvätt och läsa lite innan sömnen tar vid. Att läsa precis innan jag sluter ögonen och sen att ha ögonmask har gjort att jag inte varit riktigt lika livlig och rädd om nätterna ett tag nu. Jätteskönt verkligen! Nog har jag gott om mardrömmar ändå men inte varje natt och inte så att jag är uppe och springer och skriker i alla fall. En seger för mig!

Trevlig kväll alla goa!

2 kommentarer :

  1. Er veranda kommer att bli pricken över i:et, på ert fina hus. Ska bli kul att se bygget ta form.
    Kram Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Anne! Tror detta kommer bli hur bra som helst. Stor kram!

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ