22 september 2016

Projekt Vinterbonad Veranda påbörjat

 Det är ett under att några ens kikar in här hos mig nu när jag är pinsamt dålig på att göra inlägg. Tiden bara finns inte och hur roligt det än är att blogga så kan jag inte syssla med det hur mycket som jag skulle vilja. Annars rullar livet på med väldig fart. Flickorna bus håller oss sysselsatta och de är så underbara! Att mysa med dom är det absolut bästa som finns och prio ett alltid. Jag har jobbat väldigt mycket sedan semestern tog slut också. Det har varit mycket helg och kvällsjobb vilket inte varit helt roligt för resten av familjen, eller mig själv för den delen. Men nu hoppas jag det blir lugnare och mer lagom av den varan framöver.

Projekt Vinterbonad Veranda och ny uppfart, som vi längtat länge efter, är nu startat också mitt i allt. Hur spännande som helst! Här kommer ett gäng bilder på vad som hänt hittills. Jag ska verkligen försöka uppdatera här hur arbetet fortgår. För första gången har vi hyrt in en firma som reser stomme och bygger det hela. Sambon ska sen göra arbetet att färdigställa. Vi har fått så fin hjälp av Jespers bror med att gräva vilket vi är himla tacksamma för!

Här ser inte så snyggt ut och trädgården är en aning livsfarlig för barnen att vistas i för närvarande men det kommer ju bli kanon sen.

För några veckor sedan såg det ut såhär

Igår kom ett lass med betong och idag händer det ännu mer. Innan jul ska vi ha en färdig veranda är tanken!


Ha en fin kväll!

 ஜ

4 kommentarer :

  1. Vad spännande! Ska bli kul att följa bygget :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så himla spännande! Roligt att du vill följa :)

      Radera
  2. Spännande projekt! Den verandan kommer ni säkert få mycket användning av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å ja det kommer vi verkligen få! Kommer bli en fantastisk plats här i vårt hus. Tack för att du kikade in här hos mig!

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ