1 juli 2016

Garage Coffee, Kik på höstens projekt & Shoppingtur utan kids

Flickorna lånade vi ut några timmar igår till farmor och mormor för att Jesper och jag skulle åka iväg på en liten shoppingtur utan att behöva ränna efter Siri-bus & krasch hela tiden ㋡ Ibland är det ett måste att få slappna av en sekund. Alva åkte gladeligen till sin farmor och tyckte det skulle bli skönt att vara ifrån lillasyster en stund. Vi var en kvick sväng inne på sambons jobb för att kika på lite saker till olika projekt som vi har framför oss. Ett stort och några mindre men de får jag berätta mer om en annan gång. Höganäs var nästa destination och efter en stund på Lager 157 (fynden därifrån visas senare) var det saluhallen som stod på tur. Jag fullkomligt avgudar det stället! Efter ett hett tips så hamnade vi på Garage Coffee, ett relativt nytt fikahak med häftig inredning och riktigt goda mackor mm! Min grillade smörgås innehöll bland annat jordnötssmör, paprika, bacon och sallad och var en riktigt hit! Jag hoppas få komma dit fler gånger och önskar lite att jag bodde i Höganäs faktiskt ㋡


I vintras köpte vi nya glas från Tine K och nu ville vi fylla på förrådet med den större varianten eftersom Alva inte längre vill dricka ur barn-glas och de går åt om man säger så. Butiken på Magasin 36 har otroligt mycket snygg inredning och även kläder så jag fyndade mig en sån där "tröja som bara hänger där och är snygg" (som jag helst av allt går klädd i) till halva priset. Love it!

En snyggväxt och kruka fick också följa med hem.


När det regnar på semestern blir det mer shopping istället!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ