11 juli 2016

Gamla bilder på vårt hus - Bildbombning

Jag är just i full färd med att sortera och organisera alla bilder från det året när jag och Mr Jesper träffades. Det är en del så att säga! Jag har redan avverkat lite sen tidigare men ännu återstår en sisådär 10 000 bilder. Mest är det på flickorna förstås men det finns också massor på vårt hus och renoveringen av det. Så igår när jag tittade igenom och fixade så kände jag bara att en tillbakablick här på bloggen hade varit skoj. Det var trots allt därför jag började blogga en gång i tiden, för att dokumentera vår husresa. Och vilken resa det varit! På bilderna såg huset faktiskt rätt skapligt ut men när vi väl var på visningen insåg vi (och alla andra som valde att inte lägga bud sen) att det var ett ganska stort projekt. Kanske vi ändå inte helt förstod vidden av det hela och nog fick vi höra av en och annan att vi var skvatt galna. Men vi föll för potentialen huset hade och det fina läget, och trappan!

Vår kära lilla kåk en gång för längesen...



Nedanvåningen


 Hallen


Köket


Gästtoaletten


Vardagsrummet och dörren ut i hallen

Väggen mellan de två rummen slogs ut


Det andra vardagsrummet in mot köket. Väggen in mot köket var bärande och den rev vi också så vi fick den öppna planlösningen. Här i hörnet står nu vårt fina drängaskåp

Källarnedgången och källaren


Ovanvåningen

 


Rummet som nu är vårt sovrum. Dörren sattes igen och allt revs ut.


Här tittar vi in i det som nu är Siris rum. Väggen till vänster revs så det blev en lång hall fram till badrummet.


Här i kupan är det nu ett badrum


Här är det som nu är Alvas lilla place


2 kommentarer :

  1. Så kul att du har sparat de gamla bilderna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är himla kul att gå tillbaka och kika ibland. Man glömmer så lätt hur mycket vi faktiskt har gjort dessa åren och hur det såg ut från början.

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ