17 juni 2016

Mysfredag, Fix på altan & matchbollar

Fredagar är ju bara den bästa dagen på hela veckan! Alltid lika mysigt. Sambon jobbade sin sista dag inför semestern och jag hade en ledig dag med tjejerna. Underbart när man kan få ha såna långsamma morgnar. Alva är inte helt kry så hon har fått ta det lugnt idag och kurera sig. Vi har kalas här hemma på söndag, i alla fall om hon är feberfri så håll tummarna! Hade ju varit jättetråkigt att behöva ställa in nu när vi beställt mat för ett halvt kompani. Men jag tror det är betydligt bättre med henne imorgon faktiskt. 

Medan Alva myste i soffan så var Siri och jag ute i trädgården och fixade. Siri försökte väl vara behjälplig på sitt lilla vis och gungade sin docka mm. Jag packade upp den nya soffan vi fick levererat i måndags och ställde i ordning. Hittade tyvärr brister med bordet som måste reklameras så det får vi vara utan ett tag. Men så länge ska det piffas till lite mer och det ska ske på måndag, på vår första semesterdag. Sen hoppas vi på många njutbara stunder där på trädäcket. Fler bilder kommer när allt är klart men här kommer en liten sneek peak så länge.


Eftermiddagen bjöd på mulet och grått väder och då passade det bra med "match-mys" som Alva så fint kallade det. Vi är Familjen Mys-galning tror jag ツ Chokladbollar mumsade vi på och hejade gjorde vi såklart men ändå förlust dessvärre. Väldigt orättvis förlust om ni frågar mig.


Nu ska jag sätta mig och göra en handlelista inför morgondagens bakning. Ska ju göra några godsaker till kalaset. Önska mig lycka till för när det gäller bakning är jag kanske inte den mest eleganta...inte annars heller egentligen när jag tänker efter ツ

Trevlig kväll & helg!


1 kommentar :

  1. Jag har skapat en grupp på FB för oss bloggare i skåne där vi kan länka våra inlägg!
    Klicka på länken så kommer du dit!

    https://www.facebook.com/groups/bloggariskane/

    Ber om ursäkt om du inte gillar denna typen av kommentarer. Då får du tänka att du fick en besökare till på din statistik!

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ