21 juni 2016

Färdigpiffat & Kvällsfirande av nygamla altanen

Igårkväll oljade sambon den sista delen av trädäcket och på golvet i växthuset...imorse regnade det massor,vilket inte stod i nån jäkla väderprognos, så nu måste en del av det tyvärr göras om. Lite snopet men men. I växthuset blev det torrt i alla fall och idag kunde vi flytta in alla grejer igen samt piffa färdigt. Alva och jag storhandlade på Blomsterlandet idag och sambon tittade förskräckt på mig när vi kom hem med bilen full. ツツ Det var många krukor som inte hade växter i sig så det blev en hel del köpt men åh vad grönt är skönt! Det är ju det som gör att det blir så mysigt. Jag älskar att plantera och fixa vilket jag aldrig trodde om mig själv faktiskt. I mina ungdoms dagar (jag är ju ändå 35 nu) var det ju helt otänkbart ヅ

Nur är det i alla fall helt klart på altanen och ja jösses vad det blev mysigt! Vår nya oas är vi riktigt glada för och ikväll har det firats med ost, kex och bubbel. En otroligt skön afton blev det efter riktigt busväder i förmiddags.

Tänker lägga upp fler bilder i ett eget inlägg sen men här kommer några från kvällen så länge



Bästa början på semestern!

Godnatt


2 kommentarer :

  1. Hej! Undrar vart du köpt hängaren och ljuslyktona som hänger på väggen? Så himla fint och skulle vilja göra något liknande. Har letat de lite längre "glasflaskorna" utan botten men hittar tyvärr ingenstans. Tacksam för svar :) /Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Både hängare, krokar & ljuslyktorna är från Granit. Hoppas du hittar dom!/Eva

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ