29 juni 2016

Efter regn kommer solsken

Vi har varit enormt trötta idag. Nästan som en jetlag. Blåsigt och regnigt har det också varit, vilket nästan känts som en befrielse för då känner man inte nåt dåligt samvete över att inte orka gå ut. Hela dagen fram till eftermiddag så öste regnet ner och jag kände mig som en tråkig zombie-mamma. Alva gick iväg en stund med min mor så hon fick lite skoj ensam idag medan Siri vilade. Jag passade på att inta Alvas säng en stund och somnade gott till regnet som smattrade mot hennes nya takfönster. Mysigt. Den lilla sovstunden gav mig energi till resten av dagen. När det slutade regna sent på eftermiddagen kastade vi oss upp på varsin cykel och for iväg på en uppfriskande och härlig tur. Tjejerna älskar att åka där bak, lika mycket som vi älskar att fara fram som vinden på våra vrålåk. 

Lilla mamma kom hit ikväll och då sprack det upp helt så solen sken och det blev helt vindstilla. Såna sommarkvällar är nåt av det bästa som finns! Vi beställde lite god that-mat och käkade i växthuset. Sedan blev det en god kopp te i soffan på altanen medan flickorna lekte. 


Jag hoppas på att vara mer pigg och rolig imorgon. Nog för att man har rätt att vara trött efter intensiva semesterdagar men det här var nåt kopiöst alltså. Sambon är krasslig så han har en god anledning men jag tycker det har varit extremt från min sida.

Nu ska jag ta igen lite av det som missat i favoritserien Shades of Blue! Otroligt spännande! Någon mer som följer den? 

Trevlig kväll!


4 kommentarer :

  1. Inne och kikar i din blogg sätter ett litet tassavtryck efter mig.

    Vicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt att du tittade in Vicki! :)

      Radera
  2. Jag läser också din blogg Eva. Så himla fint ni har. Vilken oas��
    Kram från Therese Theos mamma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du kikar in här hos mig Therese. Kram!

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ