28 juni 2016

Astrid Lindgrens Värld & Gnällfestlig hemfärd

Oh yes, nu är vi hemma igen efter ännu en intensiv roadtrip med våra två små galenpannor till döttrar. Tillsammans med deras kusin Leo (och hans föräldrar förstås) har vi levt rövare på Astrid Lindgrens Värld i två dagar och hur bra som helst har vi haft det! De fantastiska miljöerna,skådespelarna & sagorna alltså, så otroligt imponerande! Jag fotade nästan bara kidsen men önskar det hade funnits möjlighet att trolla bort alla andras barn så jag hade kunnat gå i lugn och ro och ta bilder på alla små detaljer, alla vackra byggnader och växter som finns där. Magiskt place helt enkelt! Det nya som byggts till Bröderna Lejonhjärta gav mig bannemej ståpäls och än en gång, vilka skådespelare!!

Ronja-borgen tycker vi är cool

En alldeles egen liten Pippi fick vi med oss hem!

Klättra- & busa- & leka- utrymmen är där gott om

Enligt mig var "Emil och soppskålen"-föreställningen outstanding detta året (nu såg jag ju inte alla andra men tror ändå jag tyckt likadant)

Varje lite byggnad är ett konstverk

Jag blev tokförtjust i en fräck skir, nästan overklig växt i skogen utanför Törnrosdalen. Som ett grönt gosigt moln. Någon som vet vad den heter?

Inte ett besök på ALV utan att smita in i Chokladbutiken och köpa lite gottegott! En chokladnalle på pinne gjorde Siri sådär löjligt nöjd en stund 

Allt har varit så trevligt så och barnen har ett härligt minne för livet. I vanlig ordning slank det ner en ryslig massa sötsaker och annat mindre nyttigt. Karaktär, vad är det liksom? ヅ Tar tag i min karaktär och motståndskraft imorgon istället.

Den många timmar långa åkturen hemåt med två supertrötta & lite smått gnälliga Pippi-fans (som inte direkt är såna som får för sig att sova när de sitter i bilen) var kanske inte nån höjdpunkt under resan precis och nu är vi nog allt lite mätta på längre roadtrips en bra stund framöver. Viktigast är att vi har haft kul men efter massor med skoj & stoj så är det inte bara barnen som kroknar och tappar tålamodet under en evighetslång hemfärd.

Nu blir det några sköna dagar i hemmets trygga vrå men åhhhh vad vi kommer prata om allt vi upplevt i Astrid Lindgrens förtrollade Värld



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ