3 maj 2016

Växthuspremiär

Under den långa vintern har växthuset agerat förråd åt alla utemöbler, cykelvagn mm mm men i helgen fick vi röjt, rensat, städat och piffat där inne!

Möblerna, köksön, mattan och gardinerna har vi sedan innan men lite nytt behövdes för att få det mysigt. En stor eucalyptusbuske blev perfekt i hinken utanför! Krukor och plastväxter inhandlades (levande växter har visat sig vara ursvårt att hålla vid liv där inne) samt en jättefin ljusslinga till halva priset. Allt köptes på Blomsterlandet.


Siri är sjuk med förkylning och feber för tillfället så jag VAB:ar med henne sedan igår. Nog för att jag såklart vill vara på jobbet men självklart är jag hellre hemma och myser med min lilla tjej och har möjlighet att njuta lite av underbart majväder samtidigt! :) Igår kunde vi fika i växthuset och lyxa ordentligt.




Maj kunde inte ha börjat bättre och nu hoppas jag det blir riktigt fint hela sommaren lång!



2 kommentarer :

  1. Nä vilket väder maj har börjat med :) Och så fint ert växthus är, är smått avis ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken månad vi har haft! Hoppas det håller i sig! Ja vårt växthus är inte dumt faktiskt :)

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ