2 april 2016

Turridning, Celina & Russin i näsan

Alltså vilken lördag! Vid elva tog jag bussen till Klippan där mamma mötte upp mig och vi tog en snabblunch innan syrran hämtade oss. Efter vindlande småvägar hamnade vi på Söderåsens Turridning för två timmar på hästrygg! Vi var verkligen spända och rejält taggade! Alla tre har vi ju ridit mycket i våra dar så erfarenhet har vi fast den ligger många år tillbaka. Tre ljuva hästar tilldelades oss och min Celina var pigg, envis och konstant hungrig. Vi hade dragkamp om tygeln nästan hela ridturen för hon ville äta gräs, grankvistar you name it och stannade varannan minut ungefär. Fast galoppera gillade hon också och där slapp vi fajtas utan njöt istället av att känna farten och vinden i håret/manen :)

Ja helt underbart var det alltihop och vi har bestämt att göra det till en tradition. Bara glädje, frihet & ro i själen!

Under kvällsmyset med familjen stoppade Siri in ett russin i näsan... och den där känslan av ro var över (*skratt*) Fram med ficklampa och pincett, väck med russinet kvickt och lätt!
Hoppas hon inte gör om det där igen, lilla odågan.

Nu sover de andra i familjen och detsamma ska jag göra strax. Bjuder på några bilder från idag. 


Ni ser hur mycket Celina uppskattade mig idag! :D :D :D

Syrran & Lina


Mammas kompis Anna

En liten liten sötnos vid namn Tosse som hängde i hagen


Glada gänget


Godnatt


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ