15 mars 2016

VÅR!

Åh vilken underbar vårdag vi haft! Jag har varit ledig idag och det har varit så himmelens mysigt. Lugn morgon och sedan lunch hos min älskade mormor. Alva ville stanna kvar hos henne en stund efteråt så då passade Siri och jag på att gå en lång promenad och stanna till vid en lekplats. Sen gick vi hem till trädgården och fikade på altanen. Solen var så varm och go! Den första koppen kaffe utomhus detta året. Det är grejer det! Siri lekte länge och väl i sandlådan medan jag lyxade men en kopp Nespresso. En så skön dag! 



Vi fick även premiäranvänt Siris nya softshell-overall från Pompdelux. Den är så jäkla bra helt enkelt! Och färgen är så härlig



Tyvärr är jag bara inte riktigt pigg. Eller ja, pigg är man kanske aldrig men jag är tröttare än vanligt och har inte mycket energi över efter jobbet. Trots vår lediga lugna dag så är jag helt slut ikväll. Humöret är inte på topp om kvällarna och det får sambon lida för tråkigt nog. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Dricker blutsaft gör jag och äter hyfsat hälsosamt. Rör mig kanske inte så mycket som jag skulle önska men får mycket vardagsmotion med hämtning/lämning på förskolan mm och i mitt arbete som inte är stillasittande precis. På nätterna är jag genomsvett dessutom. Brukar inte vara nåt gott tecken så fortsätter det måste jag söka hjälp. Förhoppningsvis är det nåt som går över ju mer solen skiner. Vintern har varit lång, mörk och slitsam faktiskt. Så nu lägger jag den bakom mig och bara gläds åt dagen som varit och ljuset som är tillbaka!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ