30 mars 2016

Påskhelgen

Hej på er! Hoppas ni alla haft en jättefin påskhelg! Våra dagar har varit super verkligen. Jag jobbade i fredags kväll så då missade jag tyvärr kalaset för svärmor som fyllt år men i lördags var vi hos min pappa och pysslade samt åt så mycket gott. Besök av vännen Kleffi och min lilla mor fick vi också!

Nästan all annan tid har vi sedan spenderat i trädgården med att vårstäda, förbereda lekstuga-bygge (spännande!) och byggt en gungställning till tjejerna. Gissa om de är lyckliga!

Och jag är lycklig över hur prydlig och snygg trädgården ser ut plötsligt när allt dött är borta och nerklippt. Nu kan det börja växa och frodas igen! Jag blir alltid lika glad när jag, under alla torra löv, ser hur det börjar komma nytt liv i växterna. Särskilt glad blir jag av att hitta liljekonvaljerna.

Vi fick även premiärgrillat och mumsade på korv med bröd. Lite i blåsigaste laget men det struntade vi i och var ute många många timmar medan Alva & Siri lekte runt med allt kul de har i trädgården. Mindre roligt för dom blir det ju inte precis när den nya fina lekstugan är på plats. Rätt mycket jobb med den men det kommer bli kanon och flickorna kommer älska den garanterat!



Nu väntar jag bara på tvätten som ska bli färdig så sängen äntligen kan få besökas. Hade förfärlig mardröm inatt och skrämde slag på både mig själv och stackars Alva så en bättre natt hade varit önskvärd. Mår så dåligt efter såna händelser men jag har som tur är haft en bättre period nu ett tag utan alltför hemska drömmar.

Ha en fin kväll och sov gott när det är dags


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ