24 februari 2016

Monstervirus har attackerat



För snart två veckor sedan la jag upp denna bilden på Instagram. Det var en väldigt speciell dag som vi längtat efter länge och jag var så nervös och spänd. (Jag berättar mer om den underbara dagen snart.) Efter den dagen har det varit minst sagt tyst om mig ( och tro mig, jag ser verkligen inte så fräsch ut just nu). På lördagskvällen fick Siri hög feber och hela natten bara grät hon. Jag skulle jobbat på söndagskvällen men när hon hade nästan 41 graders feber och var så slö och hängig blev vi rädda. Siri har haft hög feber så många gånger tidigare men aldrig nånsin varit så påverkad och dålig så vi valde att åka till akuten med henne. De tog hand om henne snabbt och vi fick stanna där tills de kunde avgöra om hon hade virus eller bakterieinfektion. Som tur är var det ett virus och de sa att det skulle gå över inom några dagar annars var vi välkomna tillbaka. Kändes så skönt att vi var där när hon mådde så dåligt och att de hade koll på henne. Dagen efter blev Jesper och jag också sjuka...Jag har aldrig sett Jesper så dålig! På tisdagen tycker jag att jag mådde lite bättre men på onsdagen knockades jag totalt och låg med nästan 40 graders feber i tre dagar. Då är man inte särskilt tuff alltså! Jag trodde min sista stund var kommen och hade hemska hallucinationer mitt i feberyran. Siri blev frisk ganska snabbt tack och lov. Det var förfärligt att se henne så himla kass. Jag är fortfarande inte frisk då infektionen flyttat sig till öron och bihålor. Hosta gör både Jesper och jag fortfarande och det känns som vi skulle behöva semester för att återhämta oss efter denna pärsen. Man känner sig så ynklig och vill ju inte annat än orka ta hand om barnen och vardagen. Hela tiden försökte jag tänka på att så många andra har det mycket värre men det hjälpte ju inte ett skvatt, jag mådde bara ännu sämre av det. 

Nu vill vi bara få vara friska och slippa allt vad VAB och virus heter.

Lördagens detaljer

2 kommentarer :

  1. Ush låter inget roligt! Vi har också haft många omgångar med feber, magsjuka osv nu senaste tiden och hoppas nu att det var sista gången!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummen att ni får vara friska nu framöver. En jäkla månad det här :P

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ