15 januari 2016

Nytt schema & Sjuk Siri

Denna veckan började jag på ett nytt schema som innebär att det är dags för kvälls- & helgarbete igen. Det är ett är och nio månader sedan jag jourade senast och det är faktiskt ganska nervöst. Jag har lite tappat den tryggheten jag hade innan och det är mycket nytt, nya rutiner mm på jobbet. Jag har dessutom VAB:at så mycket sedan Siri började förskolan att det känns som jag knappt varit på min arbetsplats. Men det går säkert bra. Jag ska bara hitta tron på mig själv igen. Tycker jag blivit mer rädd för att göra fel sedan jag blev mamma. Kanske beror det på att jag oftast har varit/är så trött att jag är orolig över hur det påverkar hjärnan. 

Siri hann vara på dagis i fyra dagar efter julledigheten sen blev hon sjuk igen stackaren. Feber och en rejäl förkylning har hon haft nu i snart en vecka. Hon har haft feber minst en gång i månaden sedan Alva började förskolan efter Siris födsel. Jag trodde hon skulle fått lite bättre skydd efter allt men tvärtom, hon är ännu mer sjuk nu! Igår var jag ganska utmattad och less på dessa konstanta sjukdomarna hon får. Samtidigt som jag är tacksam över att det inte är nåt värre. Men man blir ju ganska matt av att sömnen blir ännu sämre. Nu hoppas vi att det ska vända i alla fall så Siri får vara mer på förskolan ock komma in i gruppen igen. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ