25 januari 2016

Jazzdans & Vackra tulpaner

Ikväll har jag faktiskt dansat jazz! Min syster har frågat några gånger och nu så kände jag att det var dags att testa om mina gamla danstakter sitter kvar. Jag kan ju säga som så att nja, jag är inte lika smidig som i min ungdom men nog satte jag koreografin i alla fall. Det var jättekul men jag vet inte om jag tänker fortsätta eftersom jag behöver gå på lite tuffare träningspass nu efter graviditeterna för att komma i form snabbt. Jag hinner inte träna så ofta och därför behövs det rejäla pass när det väl sker känner jag. Men roligt hade vi ikväll! Dock insåg jag hur svag jag är och tänker verkligen försöka få tillbaka min starka tränade kropp snart. 

Jag hoppas ni hade en trevlig helg förresten! Vi har haft det så bra så. I lördags for vi ut i pulkabacken med flickorna eftersom det skulle vara sista dagen med snö. Och mycket riktigt, igår började allt regna bort. Himla synd för det var så vackert och gjorde vintern lite ljusare. Men det kommer kanske igen. På lördagskvällen var vi bjudna till Jespers bror med familj och jag hittade så fantastiska tulpaner på Maxi som de fick av oss. Vågiga (heter det så?) och dyrare  variant än den vanliga och otrolig vacker! Var bara tvungen att köpa en bukett till oss med. Fräscha blommor har blivit ett beroende hos mig. Gör hemmet så mycket trevligare!

Nu får ni ha en fin måndagskväll! 




3 kommentarer :

  1. Verkligen fina! De står sig fint än😃💖

    SvaraRadera
  2. Å vad kul med dans! Jag och min sambo började på salsa förra året! Huh så svårt men huh så roligt! Tyvärr la dem ner kursen efter bara tre tillfällen men jag hoppas den kommer igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen kul med dans! Åh salsa verkar så roligt men förstår att det är svårt! Håller tummen att de startar en ny kurs snart :)

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ