20 januari 2016

Ja här ligger jag vaken och bara väntar på att Siri ska vakna och vara ledsen igen. Äntligen är hon feberfri i alla fall och imorgon blir det förskolan igen efter nästan två veckor hemma. Sömnen i vår familj är det ingen ordning & reda med alls och just nu är det lite tungt i kroppen & knoppen av sömnbristen. Det värsta är att tålamodet blir pinsamt dåligt och andra sämre sidor hos mig visar sig rätt fort när jag är så extremt trött. Det är minst sagt två livliga tjejer (både dag som natt) vi har skapat ヅ

Chokladen har räddat mig lite dessa dagarna när det varit lite akut med energi-bristen. Och min mormor har servat mig och flickorna med lunch så jag har verkligen skämts bort en hel del. Ikväll satte jag mig i soffan med en stor skål chokladpudding med önskan om en liten stunds tystnad (efter Siris utbrott och kast med tallriken så pytt i panna låg över halva köket så behövde jag samla lite krafter) men fick nästan direkt springa upp till Siri som var orolig. Under tiden jag var borta hade minsann vår usling till katt hunnit slicka upp större delen av grädden så det var bara att slänga resten. Kattbaciller - no thanks! Som tur är hade jag en reserv. Katten nöjd, jag nöjd ヅ 
Jag har precis inlett min "får äta sötsaker bara en dag i veckan"-diet så den dagen är avverkad för den här veckan. Mår inte bra av så mycket socker som jag lätt trycker i mig så det känns bra att begränsa det till en dag. Sen är det träningen som ska kommas igång med ordentligt också nån gång. Men det får vänta tills sömnen är lite bättre tror jag.

Säger godnatt med dagens insta pics



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ