25 januari 2016

Alvas rum & Förbokat en överraskning

Nu måste jag ju visa Alvas fina lilla rum som nyss blev "färdigt". Sambon tror inte det kommer få se ut så särskilt länge men jag är fast besluten att inte ändra om en massa nu. Fast smått & gott lär ju tillkomma om jag känner mig själv rätt. 

Är verkligen så nöjd med hur rummet blev! Bort med allt onödigt som hon ändå inte lekte med eller använde och in med en rymlig men liten sekretär där hon har allt sitt pyssel med mera. Hon leker nästan bara med Barbie och My Little Pony så de fick bo i en liten byrå. Annars är det mest klä sig i prinsess-klänningar, måla & pärla som vår prinsessa gillar att göra. Ett rum för en stor liten tjej helt enkelt!


Stjärnan köptes igår och hittas på Ö&B av alla ställen


Jag har förbokat en alldeles underbar sak som Alva ska få. En enhörning som ska hänga på väggen ovanför hennes spegel! Hon älskar enhörningar och allt som är magiskt så nog borde hon bli jätteglad för den! Finns att förboka hos Lillaliv.se 

Att ha gosedjurshuvud på väggar i barnrum är ju oroligt stort just nu men jag har varit lite emot det ska jag erkänna. Har liksom fått sån där jaktstuge-eller tjuvjakts-känsla av att se elefanter, tigrar mm hänga på väggarna. Även om det är väldigt fint samtidigt. Men nu när det är en fantasi-varelse som den här så känns det bättre av nån anledning. 


Nähäpp, nu måste jag sova känner jag. 

Godnatt


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ