15 december 2015

VAB, Super stretch & Planerar 2016

Vi går ju i rasande fart mot det nya året 2016! Galet vad fort det har gått. Redan nu ska jag sätta igång att skriva in både nya jobb-schemat som börjar rulla i januari (då jag ska börja joura) och även en del sång-uppdrag som jag redan är inbokad på. Jättekul!! Jag hade tänkt mig hinna göra såna där schema-grejer medan Siri vilade idag (VAB:ar med henne för tillfället) men hon har för vana att knappt sova nåt, varken dag eller natt, när hon är sjuk så jag fick bara kastat i mig en Cappuccino och tre pepparkakor sen vaknade hon igen. Ögoninflammation är det hon ådragit sig nu. I knappt en vecka fick hon vara frisk stackaren och inatt kom även febern. Blir en vaken natt här hemma. Sambon är den som tar tjejerna allra mest på nätterna faktiskt för min kropp klarar inte alltför mycket sömnbrist längre men naturligtvis tar jag ju också en del. När jag väl sover sen så drömmer ju jag så mycket knäppt och ja jag lever helt enkelt ett ganska dumt och tröttsamt nattliv. Sedan jag började jobba har jag inte hunnit/orkat fundera på alla hemskheter i världen och då märker jag ju att drömmarna ändrar karaktär en aning och är inte fullt så förfärliga, men likväl jobbiga & slitsamma för mig. Men jag tänker varje dag hur tacksam jag är för att flickorna är friska och att vi mår bra. Det kunde vara så mycket värre och jag tänker inte klaga eller tycka synd om mig själv. Bara konstatera att nattsömn är inget vår familj är särskilt bra på av olika anledningar och det är inte mer med det :) 



Jag har ju inte alls hunnit med min kära lilla blogg sedan jag började jobba i november så nu behövde jag ge ett livstecken ifrån mig. Det har varit skoj att börja jobba men jag har också varit väldigt trött om kvällarna så tyvärr har bloggen blivit mest lidande. På Instagram är jag fortfarande ganska aktiv ändå men självklart hinns det inte med i samma utsträckning som tidigare. Jag hoppas ni  mår bra och fortfarande vill hänga med här trots dåligt med uppdateringar emellanåt!





Måste förresten slå ett slag för H&M:s shaping-jeans med superstretch! De är fantastiska och de skönaste jeans jag nånsin haft. Känns knappt att de sitter på och det är perfekt när man efter graviditeterna blivit allergisk mot för hårt åtsittande byxor. Jeans går jag i vareviga dag så då är det ju bra om man trivs i dom, eller hur? Var i akut behov av byxor så jag köpte flera par i olika färger och bor i dom.

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ