20 december 2015

Sovrumsplaner & Lite nytt

Ni kanske vet att vi ständigt har planer och projekt vi vill göra i vårt lilla hus. Efter den lilla make overn av vardagsrummet (vilken för övrigt inte är helt färdig än eftersom ny tv & tv-bänk ska in samt nån gång en kamin förhoppningsvis) så har vi tagit det lugnt nu när jag börjat jobba igen. Men sambon har varit så olycklig här nu några dagar och oj:at sig över bristen på nåt nytt att sätta tänderna i så här smids det planer! Jag är ju inte den som vill se sambon deppig så projekt letar jag lätt fram ett gäng  Nästa grej som vi ska fixa till lite är sovrummet. Vi har redan gjort en del med ny sänggavel, lampor, sängbord & en Mrs Mighetto-poster men helt nöjda är vi inte. Mer grått i olika nyanser ska in. Helst vill jag byta tapet men det får jag inte för sambon (han får väl ha nåt att säga till om då & då hihi). Snyggare garderobsdörrar & en ny sängkappa samt liten bänk/pall önskas också. Mer grått och vitt & mindre svart. Det kommer även bli så att Siris rum nog involveras eftersom vi eventuellt ska sno hennes byrå. Japp, vi får väl se om vi får till det efter jul! Men visst duger det som det är nu också, jag tycker bara inte det känns så ombonat & mysigt som jag vill ha det.

Något vi tänkt och behövt göra i flera år är köpa nya täcken och kuddar! Det gjorde vi faktiskt igår. Fluffiga gosiga fibertäcken från Jysk. Bra pris för ett set med kudde & täcke i bra kvalitet. Sådär krispigt & fluffigt! Kommer sova som en prinsessa inatt (hoppas jag).





Nya sängkläder var vi också i behov av och dessa var riktigt fina! Även de från Jysk



Dessa ljuvliga kuddfodralen från Sunny hittas hos Tidlösa Ting



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ