17 december 2015

Jul i Alvas rum & Insamling

Alva har det lite julfint i sitt rum med lagom mycket (lite) julpynt. Jag målade en julgranskvist mm på vår griffelvägg på köksön häromdagen och då ville hon ha det i sitt kök också såklart. Nästa år vill hon ha en rosa julgran men nja jag kan eventuellt sträcka mig till en vit :)

Tack & lov har Siris feber sjunkit nu under kvällen så kanske blir det en helg utan sjukdom ändå! Jesper ska vara hemma med flickorna i början på nästa vecka så vi minskar risken för fler smittor och sjukor. Nu får det räcka för ett tag faktiskt och under julen vill vi inte ha några sjukdomar. Att barnen utsätts för mycket olika bakterier och virus, och måste gå igenom x antal åkommor för immunförsvarets skull, när de börjar på förskolan är ju ingen nyhet direkt men det känns ändå trist att Siri ska behöva vara sjuk så mycket, jag knappt har visat mig på jobbet & lönen därav blir urusel. Det kunde ju börjat lite bättre faktiskt men jag tänker att nu blir det bara bättre och fler & fler friska dagar för lilla stumpan. 
Jag kan, som vanligt, inte sluta att se allting med en portion perspektiv, hur vissa barn kämpar mot vidriga sjukdomar & hur hemskt deras föräldrar måste ha det. Då är Siris ständigt återkommande feber liksom ingenting och jag är bara glad över att det inte är nåt värre och är hemskt tacksam att vi har det så bra.

Skänker extra tankar till alla barn som måste fira jul på sjukhus detta året.

Vill du vara med och bidra till Barncancerfonden så går det att skänka en slant till insamlingen "Ett Hopp För Livet" som jag och en vän har startat tillsammans. 100% överlevnad är vad vi kämpar för!

Trevlig kväll & Kram



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ