16 december 2015

Febrig liten tjej

Känner mig ganska slut. Siri har inte mått bra idag och varit så ledsen mest hela tiden stackaren. Vi har mestadels suttit i soffan och gosat vilket varit så himla mysigt men nån mat har liksom knappt hunnits fixas och jag har både njutit av myset och önskat att Siri skulle få slippa vara sjuk samtidigt. När febern var uppe i 40,5 grader var det riktigt läskigt och hon var otröstlig och jag fick inte röra henne nästan. Jag blir orolig när hon har så hög temp och det var inte alltför längesen hon hade det senast. Verkar vara en rejäl infektion hon åkt på nu och ögat bara rinner och rinner, näsan likaså. Mitt i allt har Alva trotsat och mitt tålamod har inte direkt varit nåt att skryta med alls faktiskt och då blir jag så ledsen för att jag blivit onödigt arg på henne. Men med knapphändig sömn blir jag tyvärr så lättirriterad och orkeslös och Alva trycker på min arg-knapp alltför kvickt i såna lägen. Bättre dag imorgon alltså!

Verkar bli att jag VAB:ar hela veckan men nästa vecka ska jag i alla fall arbeta några dagar. Har knappt varit på jobbet på två veckor så jag ser inte direkt fram emot lönebeskedet :)

Nej nu ska jag försöka sova lite innan Siri börjar stöka runt. Tycker så synd om henne och längtar efter friska tider och snö. Man blir ju ju inte piggare av grått och dassig väder heller precis :P

Hoppas ni mår bra och slipper sjukor nu över jul.

Godnatt!










Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ