17 november 2015

Vårt nygamla vardagsrum

Så är till slut det mesta i vår vardagsrums- make over klart! Superbra blev det! Så mycket trevligare, ljusare & mysigare med rätt så enkla medel. Kalklitir (San Saccaria) på väggen med fönstret, hissgardin istället för hängande gardiner, hyllor och en lampa som kläms fast på ett hyllplan, ny ljusgrå soffa och ett armeringsnät sattes upp på väggen. Där hängde jag bollslinga, foton, en liten vas med hängande växt i, min drömfångare (som ändå inte haft nån effekt mot mardrömmarna så den kan lika gärna hänga här istället) med mera. Jag tänker att där kan man lätt byta ut saker efterhand och efter säsong. Blir perfekt att hänga tjejerna julstrumpor där sen t ex. Jag har försökt att ta lite vad jag redan har mestadels av "piffet" för köpa nytt är långt ifrån nödvändigt hela tiden. Att flytta runt/ändra om/rota bland gamla saker är ett kanonsätt att förnya utan att spendera pengar!




En lampa över soffbordet har vi köpt också men den har inte kommit upp än.
Vi är så väldigt glada och nöjda över resultatet!



2 kommentarer :

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ