27 oktober 2015

Höstlov!

Höstlov med mina underbara girls!

 

 

 
 En vecka kvar nu tills Siri ska skolas in på förskolan. Samma underbara avdelning som Alva gick på! Igår fick hon ett sött vykort som hennes gulliga fröknar skickat där de hälsade henne välkommen. Det tror jag minsann inte att alla förskoleavdelningar gör! Himla gulligt.
Hon kommer trivas toppen, det är jag säker på men den ångest jag känner är för att bebistiden med henne gått så förfärligt fort och jag minns knappt nånting. Bara att jag har gått fram och tillbaka till förskolan för att hämta hem en trotsig Alva som aldrig ville följa med. Jo vi har haft det jättemysigt, det vet jag, men tiden går så fort, man är så himla trött mest hela tiden och allt är som ett töcken. Det blir nästan ett stressmoment att fundera över om jag njöt ordentligt, fotade/filmade tillräckligt med mera. Det är dumt att ens tänka på det nu men tankarna går igång ibland. Jag tror att börja arbeta kommer vara bra och stimulerande för mig i alla fall och ser fram emot det samtidigt som jag skulle vilja backa tiden också.
 
Alva är överlycklig för hon vill inget hellre än vara mer på sitt älskade dagis. Vilken kamp det varit att hämta henne när hon helst av allt ville få stanna kvar och äta mellis med kompisarna.
 
 
Nu ska vi fortsätta mysa hela veckan och ladda rejält inför inskolning och jobb-start!
 
 

Ha en kanonfin vecka!

 
 

 

4 kommentarer :

  1. Varmt lycka till med din förskolestart lilla Siri.
    Puss från "Nenne"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Siri tackar faster Nenne med en stor puss & kram!

      Radera
  2. Det får du allt göra tycker jag ❥ Många kramar till rara dig!

    SvaraRadera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ