25 oktober 2015

Helgen, Alva-mys & Det går upp och ner



Varken tid eller ork har räckt till för bloggen de senaste två veckorna. Det är på instagram jag mest hinner uppdatera men vill gärna ge nåt livstecken ifrån mig även här ibland ju :) Det har gått upp och ned med sömnen och måendet så jag har försökt att minska på stress och annat som kan påverka kroppen negativt. Jag börjar bli piggare i knoppen i alla fall vilket är himla positivt men däremot visar kroppen väldigt märkliga symtom så jag har varit en vända till hos läkaren samt tagit några prover. Min förhoppning är att jag mår finemang när det är återbesök om två veckor, att alla symtom är borta och att det finns nåt som hjälper mot mardrömmarna. De har varit helt förskräckliga på sista tiden och jag märker hur påverkad jag blir av allt hemskt jag läser och hör. Hur mycket jag än försöker skärma av mig från allt sådant så går det ju inte att missa vissa nyheter. Jag kommer behöva leva med mardrömmar, det vet jag, men det går inte att ha i den utsträckning som varit hittills eftersom de påverkar mig så negativt dagtid. Men jag tror det ska bli bra till slut!
 
Igår fick Alva & jag flera timmar tillsammans helt ensamma. Sedan Siri föddes har det ju varit si och så med det där tyvärr men nu ska det bli bättring! Alva behöver få vara utan lillasyster, som tar alla hennes saker och skriker så öronen håller på att trilla av, och vill ofta att vi lämnar henne hos t ex min mormor så att hon kan få pyssla och mysa i lugn och ro. Jag brottas jämt med dåligt samvete över att Siri tar så mycket av min uppmärksamhet och att Alva alltid måste vänta. Men eftersom Siri är aningen "självmordsbenägen" genom att äta precis allt som verkar lagom att kvävas av, klättra på så läskiga ställen som möjligt med mera, med mera, så få Alva stå tillbaka alltför mycket tyvärr. Ni kan ju ana att hon njöt av att få vara helt själv med sin mamma igår! Och jag njöt av att kunna ge henne all min uppmärksamhet.
 
Våffelmys med min stora tjej
 
 
Idag vaknade jag inte till liv ordentligt förrän efter en sovmorgon och en förmiddagsvila! Helt galet att jag kan vara så trött. Vilken tur att sambon orkar med alltihop... Men vid lunch var jag ganska pigg igen och vi hade en mysig eftermiddag. Ett gott tecken på att jag inte är så utmattad av sömnbrist längre är att jag orkar tänka på och planera olika projekt här hemma. Vi har haft en lång paus från allt sånt där nu och det har verkligen behövts.
 

Härligt solig morgon var det idag
 
 

 Jag hittade så snygga kål-blommor på Maxi igår och även en mjuk och söt blus till Alva. Säg vad Maxi inte har!

 

Hoppas ni haft en jättefin helg!

 

 

 

2 kommentarer :

  1. å vad mysigt med lite egentid med bara 1 barn.. också blivit dålig på det sen Iris kom... Är verkligen guld värt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också varit så dålig på det där men ska verkligen bättra mig! Var ju svårt när Siri ammades att komma iväg och jag kände mig mest stressad och sen det där med tiden...

      Men det är verkligen viktigt och det ska bli massor med såna tillfällen framöver.

      Kram

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ