1 oktober 2015

Förskolebesök

Siri och jag var idag på hennes blivande förskoleavdelning och hälsade på en sväng. Det är en månad kvar tills det är dags men jag tänker att det kan vara bra att hon får hälsa på en gång i veckan fram tills dess så allt inte blir helt nytt för henne. Hon var lite avvaktande först men blev hemmastadd fort och lät till och med en av fröknarna måla henne till katt. Bara spännande alltihop även om mammas knä var väldigt tryggt till en början. Efter en stund fick jag absolut inte hålla henne i handen längre så jag blev totaldissad. Min stora tjej!! Det är både jobbigt och kul att hon är förskole-redo. Bebisåret gick betydligt fortare med henne än med Alva vilket ju inte är så konstigt. Siri känns mycket mindre än Alva men det kan ju vara för att hon inte börjat gå förrän nu medan Alva hade gått i nästan ett halvår innan hon började förskolan.
 
Alva tjatar ofta och undrar när Siri ska börja på dagis egentligen. "Det tar för lång tid mamma!" Hon längtar så och kommer vara en mycket beskyddande storasyster. Kärleksfulla och omtänksamma Alva!
 
❤ Vilka fantastiska flickor vi har fått ❤

 
 



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ