11 oktober 2015

Dopet för ett år sedan





Jag kan inte tro det riktigt men idag är det ett år sedan vår Siri döptes! Ibland känns det som evigheter sedan och vissa stunder känns den dagen som igår. Det har ju hänt så mycket under detta året och att Siri var så liten är på nåt vis overkligt. Det var en helt underbart solig och vacker höstdag tillsammans med våra nära & kära.
 



















 
Dukning och fika gick i pastell och några av pompomsen jag gjorde hänger nu i Siris rum.

Ahlgrensbilar-pannaccotta, kokostoppar på pinne & Silvia-rutor
 


Tårtorna blev en historia för sig! Jag bakade inte dom själv men hade bett om att de skulle se ut på ett visst sätt eftersom jag skulle göra tårtdekorationerna själv och lägga på. De såg inte alls ut som jag hade beställt så det var bara att köra tillbaka så de kunde kläs om. Under tiden fick jag snabbt slängt ihop min frisyr som jag hade räknat med skulle ta evigheter (jag är sämst på håruppsättningar) och det blev rätt bra resultat för tjugo minuters stress innan tårtorna var tillbaka. Allt var planerat in i minsta detalj och jag hade stått till sent på natten för att ha dekorationerna klara så tid för sånt här hade vi knappast. Men vi var klara på minuten och alltihop blev så bra det bara kunde!
 

 
Första (och kanske sista hihi) gången jag gjorde tårtdekorationer. Tycker ändå att det blev himla fint och färgerna är ju underbara. Goda tårtor dessutom!
 
 
Siri och jag fotades ute bland höstlöven. Fantastiska färger och en oförglömlig dag!
 
 Alla bilder är tagna av duktiga Johanna Andersson

Älskade Siri

 
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ