25 september 2015

Utan Alva

Här sitter jag en fredagskväll och har inget bättre för mig än att uppdatera min lilla blogg. Väntar på att Siri, som är så förkyld, ska vakna igen. Det är jobbigt för de små liven när näsan rinner och är täppt. Hon försöker lära sig att snyta sig men ännu är det inte tillräckligt för att vara till nån hjälp :) Hela familjen har fått förkylningen nu och den är lite seg med mycket hosta och infektion i luftvägarna. Tur det kom nu och inte nästa helg för då ska jag sjunga på bröllop! Det hade verkligen inte gått som rösten är just nu.

Alva sover minsann hos "Goggi" (min mormor) inatt. Hon ville hemskt gärna det men jag tycker det är så jobbigt att inte ha henne hemma! Visserligen måste jag våga lämna henne ibland men hittills har hon inte sovit borta fler än kanske tre-fyra gånger. Så ovant och tomt är det utan min Alva!

Jag har inte varit helt på topp idag efter stökig natt (mardrömmar igen) och förkylning i kroppen. Men vi har ändå haft en mysig dag, flickorna & jag. I eftermiddags dissade vi leksakskaos & tvätt och gick till mormor en liten sväng för att mysa lite och lämna av Alva. Skönt att bara låta stöket vara en stund. Jag har så svårt för det oftast men jobbar på det där.

Har precis haft en liten runda på min insta-bloppis (@enslagsbloppis) och sålt en del, så nu är jag glad över att kunna sätta in en slant till insamlingen hos Barncancerfonden. Såg att någon skänkt en slant nyligen så TACK till den fina personen!

Nu ska jag slappa lite och förhoppningsvis vaknar vi pigga & mindre förkylda imorgon.



Trevlig kväll & helg!









Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ