12 september 2015

Pomp

I veckan fick vi hem en stor kartong från underbara Pompdelux! (Jag är väldigt förtjust i danska märken tydligen) Vi valde att köpa mycket därifrån på en gång så att flickorna har en riktigt bra bas i sina garderober. Några finkläder köpte vi också men framförallt baströjor, strumpbyxor och sånt som alltid behövs mycket av. Jag tycker det är trevligt att matcha tjejernas kläder, särskilt när vi ska på kalas och andra festligheter.
 
Noga valde jag ut denna högen genom att kika i katalogen och sen göra en förbokning av allt för att vara säker på att få det vi ville. Dumt kanske att inte klämma och känna på allt innan men jag kände mig rätt säker på att detta skulle bli kanon, och det blev det! Allt var så fint så! Jag kunde lätt beställt ännu mer men måste ju ha nåt att försöka knipa något på rean sen också :)
 


 
 
Jag är mer förtjust i Milk Copenhagens ytterplagg men eftersom Siri inte har storlek 92 än (deras storlekar börjar där) så fick det bli Pomps overall detta året. Vi har aldrig provat vinteroverall därifrån tidigare men den är säkert jättebra den med. Tog den grå och bryter av med plommonfärg i vantar och fleeceoverall. Den där fleeceoverallen var verkligen underbar och kommer mest användas när Siri ska sova utomhus på förskolan. Hoppas nu hon inte växer alldeles för fort i vinter!
 

 
 

2 kommentarer :

  1. Åhh, det finns så himla mycket fint i butikerna nu !
    Dock har jag bestämt mig för att det är MIN garderob som behöver mest påfyllning här hemma,
    så igår gick jag bananas inne på Kappahl :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ja det är helt galet! Jag älskar höstkläder! Jaså, du gör det jag inte klarar av, att handla till mig själv :D :D Jag borde bli bättre på det minsann.

      Ha en jättefin kväll!

      Kram

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ