28 september 2015

Helgen, Läkare imorgon & Ballerina-tips

Fredag & lördag var sambon iväg med jobbet så jag & töserna hade huset för oss själva. Alva valde att sova borta natten till lördag så då var här så märkligt lugnt tills hon kom hem. Hon behövde få vara lite själv, bli ompysslad och bortskämd & ingen lillasyster som hela tiden tog all uppmärksamhet och grejer. Jag passade verkligen på att ta det lugnt medan Siri sov på lördagen, annars är jag så dålig på det och passar på att tvätta eller annat sånt där som måste göras. Men såååå skönt det var när Alva äntligen kom hem igen på eftermiddagen! Ordningen återställd och allt var som det skulle. Vi hade tacomys och sedan lördagsdisco innan Siri skulle sova så Alva och jag kunde äta godis i sängen och titta på film. Riktigt mysigt! Men igår fanns det knappt nån energi kvar hos mig så sambon var efterlängtad.
 
Det går verkligen upp och ner med mina dagar. Har en dålig period just nu när kroppen inte alls är som den ska. Imorgon ska jag till en läkare på vårdcentralen och får se om det är en vettig person eller om jag går därifrån och känner att han inte alls tog mig på allvar. Synd att den underbare läkaren jag hade i somras inte längre jobbar kvar. Jag hoppas på att han som jag ska träffa verkligen lyssnar på mig och är villig att försöka hjälpa på nåt sätt. De bra stunderna jag har känns färre och färre så nåt måste hända. Jag har dragit ner på mitt ständiga plockande av barnens grejer och att försöka få gjort så himla mycket på dagarna. Alltid en början att minska ner på stressen lite.
 

Hemmet är inte detsamma utan båda tjejerna där

Det fantastiska vädret vi haft flera dagar nu inbjöd till fika utomhus och vi slog på stort i lördags och smaskade i oss den nya Ballerina dubbelicious, som var allt annat än äcklig! Glad att jag bara köpte ett paket för annars hade jag ätit hur många som helst. Flickorna älskade dom också såklart. 
Mumsimums!

 

 

Hoppas ni haft en jättebra helg och början på denna nya vecka

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ