28 september 2015

Glasögon & Siri klåfinger




 
När man har en dotter som är sådär galet klåfingrig och tar sönder nästan allt hon rör vid så händer det ju att t ex ens glasögon en dag knäcks under ett obevakat ögonblick. Det var vad som hände för ett tag sedan och hur sur man än blir så kände jag ändå en viss glädje eftersom brillorna jag hade inte alls var snygga eller trivsamma. Så jag svansade ganska glatt iväg till Smarteyes för att fixa nya. Jag var rädd för att det skulle ta en himla tid innan jag fann ett par som skulle kännas bra och jodå, det tog en bra stund innan jag plötsligt fick tag i ett par som var helt klockrena! Det blev till och med två par som var helt perfekta! Lika bra att ha två ifall Siri Förstöraren lyckas med samma bedrift igen :)

Ett par coola pilotisar och ett par lite mer klassiska svarta blev det efter att ha provat det mesta i butiken. Nu kommer jag garanterat att bli bättre på att vila ögonen från linserna. Det borde jag gjort oftare innan men har inte känt att glasögonen jag hade var granna nog att visa mig i. Så tack lilla Siri för att du bröt mina gamla bågar i bitar! Sambon känner kanske inte samma förtjusning med tanke på kostnaden men men :)
 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ