9 augusti 2015

Hushylla/dockskåp före & efter renovering




Jag måste ju visa före- och efterbilder på Siris fina hushylla/dockskåp! Det köptes på Blocket i vintras och stod länge utan att något hände men så fick jag ett ryck strax efter flickornas födelsedagskalas och gjorde det färdigt.
 
Innan renovering
 
 
 
Efter renovering
 
 
 
Jag tog bort all gammal tapet och plastgolven, slipade en aning bara sen. Grundfärg på och sen målades vitt. På väggarna längst bak tog jag en söt tapet (Rusta) men bara två av rummen fick hel tapet, i de andra klistrade jag bara på några av figurerna från tapeten som jag hade klippt ut. Blev jättebra tycker jag!
 
Cirkulerar så många fina hushyllor man kan köpa men jag gillar detta skarpt då det är ett rejält och fint hemmabygge som en äldre herre tydligen hade fått i uppdrag att bygga åt en familj. Älskar det!
 
 

Hoppas ni haft en riktigt fin helg!

 
 
 
 
 
 

 



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ