4 augusti 2015

Feberyra & Siris hushylla/dockskåp

Vi har en febrig liten tjej här hemma. Siri är inne på andra dagen men skyhög feber och ikväll var den uppe på över 40 grader vilket jag tycker är förbaskat obehagligt. Hela nätterna har hon feberyrat och Alvedon har bara hjälpt under dagarna. Man märker att hon har ont för hon vill varken krypa eller röra sig på annat sätt, bara sitta i famnen. Inte så konstigt naturligtvis! Lilla gumman...
 
 Alva är så söt mot henne, stryker henne över håret och säger "lilla Siri, imorgon känns det bättre". Gulligaste storasyrran! Annars är Alva ordentligt uttråkad här hemma när jag mest måste ta hand om lillasyster. Idag fick hon vara en stund hos Goggi (min mormor) och det uppskattades väldigt. De har så kul ihop de två trots att det skiljer en si sådär 75 år mellan dom :)
 
 Hoppas på frisk och kry Siri imorgon så vi kan börja njuta lite av att sommaren äntligen behagade visa sig från sin bästa sida.
 
 
Hoppekossan är mjuk att luta sig mot
Vill gärna ta på sig skorna själv
 
Här ser ni förresten Siris fina hushylla/dockskåp som jag renoverat. Det köptes på Blocket i vintras och för några veckor sedan fick jag det äntligen klart. Från grönt och svart med plastmattor och tapeter så blev det vitt och med söt tapet här och där från Rusta. Siris rum har förändrats en hel del så när jag har ork och tid kommer det bilder på hela rummet för den som är intresserad.
 

Trevlig kväll!

 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ