7 augusti 2015

3-dagarsfeber & Pricken

Just nu sitter jag och försöker sortera bland alla tusentals bilder vi tagit på barnen sedan Siri föddes. Pjuh alltså,  det är inget litet projekt. Alla är överförda till vår externa hårddisk och jag vill gärna har någorlunda ordning och reda där så man lätt hittar sen. Ja det är vad jag ska göra några kvällar framöver alltså :)
 
Siri har precis tillfrisknat efter tre-dagarsfebern och nu är hon full med prickar över mage, bröst, rygg och under ögonen. Inte så längesen hon var full med prickar av nån okänd anledning och nu är vi lite less på sånt där. För nån vecka sen var vi ju på väg till akuten då vi misstänkte hjärnhinneinflammation men tack och lov blev hon bättre innan vi hann köra in med henne. Nu tycker vi att det ska vara en frisk liten Siri här framöver. Tredagarsfebern var bannemej inte att leka med! Över 40 grader har hon haft och nätterna har hon bara yrat och farit omkring i sängen stackaren. På dagarna var det min famn och inget annat som gällde med undantag för nån timme eller två när Alvedon-suppen verkade.
 
Vi har varit rent slut efter så lite sömn och så mycket oro. Jag har tagit det väldigt lugnt nu i två dagar för att ladda batterierna lite. Siri är inte riktigt pigg och sig själv ännu men det är inte så konstigt. Hon behöver dessutom äta upp det hon förlorat i matväg.
 
 
Igår badade flickorna i lilla bebispoolen i alla fall och hade "vem kan skrika allra högst"-lek som säkert uppskattades av grannarna. Ja jag har blivit så smått hörselskadad av Siris höga toner så för min del spelade det ingen roll :P

 
 

Jag hoppas ni får en skön fredagskväll & helg!

 

2 kommentarer :

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ