8 juli 2015

Mysig dag & Mardrömmar

Jag lider av fruktansvärda mardrömmar och har gjort hela livet. Det är i princip varje natt jag drömmer hemska saker så utvilad vet jag inte hur det känns att vara. Vissa perioder är värre än andra och just nu har jag haft en gräslig period med drömmar värre än nånsin och som suger all must och energi ur mig. Riktigt obehagligt och jag vaknar med en känsla av att ha blivit manglad. Tror att min kropp nu börjar protestera mot den usla nattsömnen som varat i så många år och jag måste få hjälp på nåt sätt. Det är ohållbart och meningen är ju inte att man ska vara rädd för att somna och inte fungera normalt under dagarna. Hoppas det finns nåt att göra åt ett gammalt mardrömsskrälle som jag :P
 
 
 
Efter många trötta dagar då jag naturligt nog varit lite nere av alla vidriga drömmar, så fick vi idag besök av så goa människor och det gjorde mig både piggare och gav energi. Till förmiddagens gäster blev det frukt som bjöds på och till lunchgästerna gjorde vi en pannkaksbuffé som jag varmt kan rekommendera! Amerikanska, vanliga hederliga pannkakor samt kesoplättar gjorde jag och sen diverse tillbehör till det. En mycket god kombination att ha på pannkakor är kiwi, jordgubbar, banan, glass/grädde, kokos & riven choklad. Mums! Ett litet kvällstips från mig :)


 

Det vackra sommarvädret försvann lika snabbt som det kom men vi hann i alla fall njuta en hel del av solen och värmen. Fast sommaren är väldigt välkommen tillbaka när som!


 
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ