15 juni 2015

Kan inte hålla fixarfingrarna i styr






 Det finns en lite risk att någon/några tänker att jag är märklig för idag var jag igång och fixade i flickornas rum igen! Får ständigt nya små idéer till förändring & förbättring (ibland blir det en försämring istället men man måste ju våga prova nåt nytt även om man inte vet till 100% att det kommer bli bra) och då måste de genomföras så fort som möjligt. Jag har inte helt varit säker på att gardinlängd varit det bästa till flickornas små fönster. Det har känts som fönsterna blivit förminskade av gardinen. Hissgardiner har jag haft i tankarna. Vi ville inte köpa några nya i första hand så jag kom på att helt enkelt göra hissgardiner av likadana tyger som tjejerna har i sina sänghimlar, alltså spetsgardiner, som jag hade över. Var osäker på hur fint det skulle bli egentligen men tänkte att jag i alla fall skulle testa.
 
Alvas fönster i morse
 
Samma fönster men ny hissgardin i grå spets
 
Tyckte den blev helt ok och släppte in mer ljus samt fick fönstret att kännas större.
 
Siri fick en rosa såklart.
 
Jag tycker det blev rätt bra men jag tror nog att vi kommer köpa några andra längre fram ändå. Kanske även sänghimlarna får sig nya tyger så småningom, vem vet? Jag gillar ju att greja i flickornas rum, det är en slags avslappning i det och har blivit lite av ett intresse nu under mammaledigheten.
 
 
Medan jag ändå var igång så flyttade jag den magiskt vackra sängmobilen (Kongessloejd), som tidigare så tjusigt befunnit sig hängandes ovanför Siris byrå, till sin rättmätiga plats i sänghimmeln.
 
 
Jaha så här ser det ut just nu i Siris rum och frågan är hur länge jag kan hålla fingrarna borta nu... Jag har visserligen ett dockskåp att renovera så ska nog engagera mig lite mer i det projektet istället.
 
 
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ