28 juni 2015

Barnkök & Maileghus

Jag fick i förra veckan ett spontant diy-infall och bestämde mig för att äntligen göra klart vissa projekt till flickornas rum som jag tänkt på länge. Kanske inte det smartaste att starta sånt mitt under takbytet som pågår just nu men ja får jag för mig nåt så ska det ske omedelbums. Idag blev jag helt klar i alla fall! Eftersom Siris rum är utplockat och rörigt (det ska sättas ett takfönster där imorgon) så visar jag bara Alvas rum idag. Det jag gjort först och främst är att jag bytte hennes grå sänghimmel till vit, nya förvaringskorgar (som inte alls är nya utan är plockade från olika hörn i hemmet), fler pompoms, ny hissgardin mm.


 
 
Hennes lilla IKEA-kök används flitigt av båda flickorna och det har jag gjort om en aning. Handtag, vask och kran är spraymålade i silverkrom, bänkskivan målad till svart och jag satte belysning i.
 






 
 
Det projektet som jag tyckte var allra roligast var detta skåp som blev hus till Maileg-familjen. Jag tapetserade fyra av hyllorna och sen kom jag på små saker i hemmet som kunde funka som inredning åt de små kaninerna. Till exempel så blev en vacker vit kruka ett snyggt badkar, ett litet kakfat blev bord, från en ljusslinga plockade jag en lampskärm, korgstolar som jag hade i min barndom spraymålades vita, mini-pompoms gjorde jag till sovrummet och sen hängde jag en pinne i badrummet där kläder kunde hängas. Ja jag har ju sett att det är väldigt populärt i bland annat barnrum.
 


 
 
 
En liten kik in i Siris rum så länge. När det är helt klart med takfönstret blir det rumsvisning såklart.

 
 

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ