28 april 2015

Premiäranvändning, Vitt & Glam-kjol

Så var det tisdag och härligt med kort arbetsvecka för sambon! Trots det kalla vädret (värmen försvann plötsligt men inte oväntat) har jag myst i min nya vackra tröja från Coster Copenhagen där man minst sagt luftar armarna :D Har insett nu att min garderob måste uppdateras med fler sköna och snygga tröjor som jag trivs i. Slitit ut nästan alla favoriter jag har nu.
 
 
När jag var i stan en kvick sväng idag och Siri sov såg gott passade jag på att prova några plagg från flickavdelningen på KappAhl. De har nämligen fått in fantasiskt fina plagg från bl a Vintage Stories! Helt underbara grejer och jag är bara tvungen att införskaffa detta på bilden. Tyvärr var det utplockat i vissa storlekar men fanns att beställa så jag ska nog göra det. (Fraktfritt över 500kr när man är medlem)
 

Älska vitt!

Vit topp/tröja/blus och ett par slitna jeans, det är min grej!
 
Idag, precis som de senaste tre dagarna, har Alva bott i sin glammiga, glittriga och fluffiga  Pompdelux-kjol när vi varit hemma. Igår grejade hon så tyst och länge uppe på sitt rum och kom plötsligt ner med ett brett leende på läpparna. Iförd sin guldglittriga kjol (som hon rotat fram trots att jag försökt gömma den längst bak i garderoben en stund), lila strumpbyxor, prickiga strumpor och sina sommarsandaler. Helnöjd och naturligtvis hur söt som helst i sin fräcka outfit.
 
 
Jag sticker inte under stol med att jag tycker det är jättekul med barnkläder, även om det är allt annat än viktigast här i livet, och kommer säkerligen fortsätta med att hellre köpa till barnen än till mig. Jag gör i alla fall nåt bra av det genom att sedan sälja vidare på bloppisen (@enslagsbloppis) och skänka en hel del av pengarna till Barncancerfonden (länk finns i sidomenyn) eller köpa annat till flickorna för det. Så ingen kan säga att jag bara köper och köper i alla fall för jösses vad jag säljer (det har också blivit ett slags intresse) och oj vad kul det är att flickornas plagg får användas av andra små liv.
 
Nu väntar sängen!
 

Kram


 

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ