16 mars 2015

Kalaskompaniet

Om knappt tre månader är det dags för familjekalas då våra flickor fyller år. Helt galet vad det har gått fort sedan Siri föddes! Har rejäl ångest över att hon snart inte är bebis längre och att det är sista gången jag fick uppleva det fantastiska en förlossning innebär...Men jag får ju vara så lyckligt lottad och planera födelsedagskalas åt två ljuvliga töser, det är inte alla som får det!
 
Jag gillar ju att vara ute i god tid med allt och kalas är inget undantag! För mig är det viktigt att ha en röd tråd igenom allt och färger som är i harmoni med varann och är behagliga för både gäster & födelsedagsgrisar. Barnen är lite små för att ha riktiga barnkalas för sina vänner men jag vet att Alva definitivt hade velat ha Frost, My Little Pony, Barbie, Häst, Prinsess, Pirat eller Pippi Långstrump-dukning...Eller snarare hade hon velat ha allihop på en gång! Tur att jag inte behöver ta den diskussionen med henne detta året känner jag :)
 
Eftersom det är jag som får välja färgtema även detta år så går jag i tankarna kring rosa, vitt & silver/silvermetallic. Jag har inte helt bestämt mig än men har hittat flera fina kalasdekorationer och dukningsartiklar hos Kalaskompaniet i just dessa färger och tror det skulle bli himla tjusigt. Marängsviss är redan bestämt att vi ska bjuda på, vem gillar inte det tänker jag, och rosa maränger, vit grädde/glass och silverströssel matchar ju kalasdekorationerna perfekt i så fall!
 
Ska fundera lite mer på det där med färgtema men känns som silver är givet för hur läckra är inte ballongerna i siffror? De är nog ett måste.
 
 
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ