11 februari 2015

Att börja med burkmat & Energi

Jag har alltid gjort puréer och bebismat till Alva när hon var bebis och till Siri sedan hon var cirka ett halvår. Anledningen till att jag hellre lagat själv och fryst in i burkar och istärningsfack är först och främst för att jag tyckt det varit kul (säger denna som egentligen avskyr att laga mat) och för att det är så galet mycket billigare än att köpa! Jag har försökt räkna på det och en hemmagjord portion kostar som mest cirka 2 kr medans en liten burk köpt i affär kostar som minst 9kr. Det blir en hel del kronor på en månad man sparar in alltså! Nu har jag haft storkok flera gånger och i förra veckan sa det bara plötsligt stopp och min "koka barnmat"-energi försvann. När jag sedan stod där vid barnmatshyllan och tog tag i burkarna kändes det så jäkla konstigt, jag har ju knappt rört vid en sådan ens, men också som en stor lättnad. Numera kommer det vara så att om jag känner för att göra en laddning barnmat så gör jag det, om inte ja då blir det köpemat hur dyrt det än är. Att försöka vara så himla duktig när energin och glädjen inte finns är inte nåt jag är intresserad av!
 

 
På tal om energi så kan jag rekommendera teet på bilden. Bara doften ger energi!
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ