7 februari 2015

8 månader & Nytt projekt i flickornas rum

Idag blir vårt underbara lilla charmtroll Siri hela åtta månader! STOPPA TIDEN!! Ja det går alldeles för fort, betydligt fortare nu med två barn och jag får lite ångest. Sista bebisen ever liksom...Även om jag/vi är helnöjda med två så är det ändå sorgligt på nåt vis att Siri inte är en bebis så länge till och att aldrig få vara med om det fantastiska att få ett barn. Fast kräkandet under graviditeten och de hemska eftervärkarna efter förlossningen är jag inte sugen på att gå igenom igen även om det naturligtvis skulle vara värt det och jag är lyckligt lottad som fått mina två fantastiska tjejer.
 
Våra flickor har varsitt gulligt litet rum som inom en snar framtid ska göras om litegrann. De är som sagt pyttesmå och för att göra de lite rymligare med mer golvyta så ska stödbensväggarna tas bort och de ska få takfönster för mer ljus. Taket på vårt hus kommer i sommar att bytas ut helt men det är ett stort projekt och kommer därför göras en sida i taget. Samtidigt passas det på att sättas takfönster så Siris rum får nytt fönster detta året och Alvas nästa.
 
Självklart kommer före- och efterbilder här som vanligt. Följ mig gärna på Instagram (@enslagsverklighet) om ni vill få snabbare uppdateringar för här blir det ju inte alltid inlägg så fort.
 


Stjärnvimpeln från Numero74 hänger lite här och där just nu. Egentligen ska den hänga på Siris sänghimmel men eftersom hon har sin säng hos oss just nu (och ett bra tag framöver misstänker jag) så får den dekorera fönstret så länge.

 En rosa bakelse för att fira Siri idag
 

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ