8 januari 2015

Oroliga nätter & Verkligheten som småbarnsförälder

Det har varit en lång period nu med flera förkylningar och många nätter med alltför lite sömn. Idag kan jag somna stående ungefär. Siri har blivit mer besvärlig att natta på kvällarna nu och kan vissa nätter ligga vaken och "prata" länge och väl. Inte vad vi andra är så sugna på klockan två-tre på morgonen ヅ Alva fick hög feber i söndags (typiskt när vi skulle gå på bio bara hon och jag) och den där hemska kruppliknande hostan som ger mig kalla kårar. Kort därefter insjuknade även Siri. På en kväll blev jag nerkissad, nerkräkt, bajsad på och inkletad med snor. Rekord!! ヅ Verkligheten som småbarnsförälder är minst sagt blöt och kladdig ibland. Alva börjar nu bli bättre och snart Siri med hoppas jag. 

Många koppar kaffe idag!


Igår blev Siri hela 7 månader! Det har gått så galet fort under hösten och hon har blivit så STOR! Snuttefilten från Byheritage hon fick av morfar & Åse i för tidig julklapp älskar hon högt så det blir att köpa en reserv illa kvickt!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ