27 januari 2015

Homenord

 Vi har nyss upptäckt kalklitir, en färg som har en äldre stil och ger struktur och liv i en vägg. Efter fyra års totalrenovering av vår 20-talsvilla har vi nu kommit till den punkt när vi vill förnya vårt hem fast samtidigt föråldra det genom att göra ändringar som andas mer 20-tal än tidigare. Kalklitir passar väldigt bra in i vårt förändringsprojekt och i helgen målade sambon färdigt i köket med kulören "San Saccaria".Jag känner på mig att det kommer bli fler väggar med kalklitir i framtiden och Homenord.se är ett alternativ att beställa ifrån. Därifrån kan man också klicka hem färgprov om man vill titta hemma innan vilken kulör som passar.
 
 
Förutom kalklitir finns det massor med snygga heminredningsprylar från bland annat House Doctor & Bloomingville som jag gillar skarpt. Möblerna gav mig också ett mycket starkt ha-begär! Egentligen vet jag inte vad jag ska kalla min inredningsstil för jag är så "blandad" och gillar helt enkelt snygga saker utan att det behöver vara från en viss stil. Att mixa modernt med äldre stil gillar jag och känner att Homenord har just den blandningen som tilltalar mig. Vi ska inom kort byta soffa, soffbord mm och jag hittade just mitt drömsoffbord!
 


 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ