26 december 2014

Hur julen har varit

Hur har nu er jul varit? Vi har haft det finemang och totalt varit på fyra olika firanden. Söndagen med Jespers pappa, tisdagen med min mamma och bror, julafton med min syster och far och igår hos Jespers mamma. Hur mysigt det än är att fira jul så var det idag himla skönt att bara vara hemma, att inte behöva ge oss iväg nånstans eller fixa nåt här för att vi skulle få besök. 

Julaftonsdukningen

Det har varit så mysigt idag att vakna, titta ut och se att vintern äntligen kommit med vacker frost, äta frukost i lugn och ro, tvätta, gå promenad med mera. Jag har till och med fått organiserat och röjt i Alvas garderob och byrå! Nu ska jag sätta mig med flickorna "När jag var liten"-böcker och skriva lite samt beställa foton att sätta i. Tyvärr fanns ingen ork att fylla i så mycket när Alva var bebis och man minns ju inte precis när vissa saker hände så jag får ta igen det med Siri istället nu när vi faktiskt får sova lite om nätterna och orkar göra sådana saker.

Solen är mer än välkommen!


Igår blev det lek med julklapparna såklart. Siri fick Maileg-grejer som naturligtvis även Alva får ha tills Siri blir stor nog att själv leka med dom. Alva tyckte det var himla kul och undrar om inte jag var mer entusiastisk än henne! 


Imorgon åker alla julgrejer ner i källaren! Ljusstakar och stjärnor får stå kvar i fönstren tills efter nyår i alla fall. Jag älskar julen men så fort Annandagen är över så vill jag få bort gran & pynt och återgå till det vanliga. Blicka framåt mot det nya året och att vi går mot ljusare tider liksom.

När plockar ni bort ert julpynt?

4 kommentarer :

  1. Julen har varit bra. Blev mat och julklappar både på julafton och juldagen:)

    Brukar plocka bort det ganska så snart efter nyår, så början på januari brukar pyntet försvinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att ni haft det så bra!

      Radera
  2. Älskar Mailegs grejer! Vi kommer vänta med att plocka ner pyntet till efter nyår då vi tog upp det ganska sent.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! De är underbara! Förstår att ni väntar med att plocka ner pyntet då. Vi var rätt snabba att plocka fram och som sagt, jag tröttnar så fort julfirandet är över :)

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ