16 december 2014

Granen är framplockad & Överpyntad


I helgen kom vår fina gran fram! Lite nytt pynt köptes i Ullared så det blev både lite gammalt och lite nytt i den. Silver och vitt kör vi på detta året och det blev himla fint! Förra året investerade vi i en fin plastgran då jag inte pallar med riktig faktiskt. Barr överallt, nej tack! Men jag är öppen för att köpa en riktig nåt år om vi känner för det helt plötsligt. Hittills gillar vi vår plastgran skarpt i alla fall!


Under granen får tomtefar, tomtemor och bocken bo tillsammans med den nya släden och snöbollsslingan som jag beställde från Hår, Hopp & Kärlek tidigare. Julgransmattan är en som vi köpt för flera år sedan hos H&M Home. Älskar den fortfarande!


Alvas lilla gran kom fram för flera veckor sedan och den har hela tiden förändrats med nytt pynt. Det började med "gammaldags"-pynt som jag hittade, sedan tillkom en ljusslinga och när vi klädde stora granen rotade Alva fram ännu mer fint pynt i old fashion-style som absolut skulle hänga i granen alltihop. Resultatet är en något överpyntad men fin gran...där man mest ser pyntet, inte granen haha! Men jag älskar verkligen sånt där julgranspynt som ser ut att vara många år gammalt. Så otroligt charmigt.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ