18 december 2014

Förkylt & Rädsla

Det var inte mycket sömn igår natt då Siri blivit rysligt förkyld och jag har fått en släng jag med. Alva har sovit sig igenom all gråt och skrik vilket ju är helt otroligt egentligen. I natt har det däremot var betydligt bättre på sömnfronten även om jag stup i kvarten vaknat för att kolla så Siri andades. Är ganska nojig med det där..Fortfarande måste jag kolla Alvas andning när hon är sjuk för jag är så rädd att hon bara ska sluta andas i sömnen då. Överlag är jag en person som oroar mig väldigt mycket för allt möjligt och den största oron är att något ska hända mina flickor. Den skräcken kan ibland bita tag i mig så att jag mår väldigt dåligt och inte kan sluta tänka på olika hemska saker som skulle kunna ske. Det är väldigt tungt att gå runt med stora rädslor och de stunder jag tänker som mest så är jag oftast nedstämd, drömmer mycket mardrömmar och har lätt till tårarna. Har en sån period just nu och då tappar jag snabbt motivationen och glädjen för det mesta,

Men det brukar ge med sig ganska fort när jag tvingar mig själv att inte tänka för mycket även om det är otroligt svårt att släppa alla rädslor. De finns alltid där, även när jag har mina bättre perioder, men de påverkar inte mitt sinne lika mycket då (tack och lov).




Längtar så mycket till imorgon när sambon går på julledighet och vi ska ha det mys varje dag


2 kommentarer :

  1. sara nygård08 januari, 2015

    Hej
    Hittade av en slump hit:). Detta du skrev i inlägget stämmer på pricken in även på mig! Så skönt läsa å veta att man inte är ensam om att inte alltid vara sprudlande glad:) Ha de gott:)
    Mvh Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och så skönt för mig att veta att du är likadan! :) Man hör ju sällan sånt där och kan känna sig lite knäpp ibland. Tack för din kommentar!

      Radera

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ