16 november 2014

Playmais från EkoLeko

Jag och Alva har fått möjlighet att prova en produkt som jag aldrig hört eller sett tidigare, PlayMais. PlayMais är alltså byggbitar av majs som man kan vara hur kreativ som helst med. Man kan dela och forma bitarna efter eget tycke och genom att fukta dom med en våt trasa så fäster dom i varandra eller på olika material. 


Alva blev eld och lågor när vi öppnade paketet och där fanns fullt med färgglada majsbitar. (En liten trasa samt plastkniv medföljer i påsen.) De såg nog ganska goda ut för hon ville gärna äta upp dom :)

Inte bara kul utan vackert också med bitarna som är färgade med livsmedelsfärger.

Vi har nu byggt både det ena och det andra med bitarna, bland annat en mycket vacker blomma i vas till pappa Jesper som han fick på Fars Dag. Jag lovar att det var en helt unik blom-sort!

Full koncentration och tummen upp för PlayMajs!

Du hittar PlayMais och mycket mer hos EkoLeko som säljer ekologiska giftfria leksaker som även är roliga och pedagogiska. De är steget före lagstiftningen och ställer mycket hårda krav på produkterna. Både att värna om miljön och att barn ska ha helt giftfria saker att leka med är det viktigaste och leverantörerna väljs med hjälp av en panel som ser till att alla krav uppfylls. Ett mycket stort plus tycker jag är att de samarbetar med olika organisationer som arbetar för barns rättigheter. Något som ligger mig själv mycket varmt om hjärtat.

EkoLeko finns även på Facebook





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ