26 november 2014

Ingen insamling men så mycket annat

Detta är vad jag har sysslat med i eftermiddag och kväll. Alva och jag började med att rensa och kolla igenom hennes leksaker och hittade massor med mjukisdjur och andra grejer som aldrig används vilket helt ärligt gjorde mig tårögd och fylld med skamkänslor. Det finns så många barn som inte har nåt och så ligger här högar med fina leksaker som inte är till någon nytta... Sedan gick jag igenom våra julgrejer, mina lådor längst bak i garderoben och källarförrådet där mycket husgeråd, kläder både till vuxna och barn och annat fanns. Resultatet blev denna hög med hela, rena och en del helt nya saker som ska få nya ägare via en insamling. Min och min familjs önskan är att personerna som tar emot dessa saker får en riktigt god jul på alla sätt och vis!


Vet inte om alla följt mig så länge att ni vet om min årliga insamling till organisationer som hjälper barn på olika sätt. Tre år i rad har jag anordnat en insamling via blogg, facebook och andra nätverk och detta har jag gjort för att barn ligger mig så otroligt varmt om hjärtat. Alltför många har det tufft i livet och jag skulle vilja hjälpa varenda en om jag kunde. Men det kan jag inte och de små medel jag har får jag ju ta till. Detta året blir det dock tyvärr ingen insamling. Under året som gått har jag inte bara blivit två-barnsmor utan även skänkt många säckar kläder och allt möjligt till olika hjälporganisationer, lämnat bidrag vid katastrofer, köpt Faktum-tidningar för mer än vad de kostar, lämnat en slant till olika ändamål, bloggat för varenda unge mm mm. Jag känner helt enkelt att mycket har gjorts och det kommer jag absolut fortsätta med, men någon insamling finns det inte riktigt ork, energi eller tid till denna jul. Den energin jag har ska min familj få helt och hållet. 

Men jag tror och hoppas att alla ni, som varit underbara och velat vara en del av mina insamlingar under åren, kommer ge en liten slant till nåt som ligger just er varmt om hjärtat!



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ