13 oktober 2014

Sången & Bakgrunden

 Om sången på dopet vill jag berätta lite mer känner jag. På Alvas dop för tre år sedan sjöng jag ju och ville såklart göra det även för Siri, men var rädd att det skulle bli mer gråt än sång. Här hemma har Alva länge tittat på den fantastiska Disney-filmen "Spirit" och alla i familjen har blivit så förtjusta i en liten visa som spelas precis när den lilla hästen Spirit är född. "Här e jag, här e vi, jag föds till en värld så stor och fri..." är texten i början och den var som gjord för Siris dop. Redan i somras bestämde jag att det var sången som skulle sjungas på dopet och familjen skulle backa upp mig lite för säkerhets skull. Jag kände mig svimfärdig av nervositet och stod bredbent (hehe ser ju ganska komiskt ut) och stadigt för att inte svaja av alla känslor & fjärilar i magen. Alva sjunger den högt här hemma varje dag men vågade inte riktigt klämma i så mycket under dopet men där framme stod vi, hela familjen och sjöng med kärlek till vår Siri Filippa!




Tårarna kom såklart i slutet men det var ju tårar av lycka, glädje & oändlig kärlek


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ