21 oktober 2014

Förkylda tjejer & "Pumpapaj"

Jaha, så har vi till slut drabbats av förkylning. Alva är inte mer än snorig tack och lov men Siri och jag har nog drabbats värst. Stackars lilla snuttan har varit så ledsen inatt. Jobbigt när de är så små och inte kan snyta sig. Den där nässugen hjälper ju bara en ytterst liten stund sen är det fullt igen. Ingen höjdarnatt har vi haft med andra ord. Hoppas Siri frisknar till riktigt fort och slipper fler omgångar ett tag.
Jag känner mig hyfsat eländig och ska försöka ta det lite lugnt idag och imorgon så det förhoppningsvis är bättre till på torsdag. Tanken är att jag ska sjunga i en gudstjänst på söndag så bara inte förkylningen sätter sig på stämbanden.

Igår var det mest mys här hemma och med en liten välbehövlig soff-lur på eftermiddagen. När vi väl vaknat till liv igen så gjorde Alva och jag en pumpagubbe! Det är första gången för mig men var ju himla roligt. Blev sådär lagom snygg tycker jag. Alva envisas med att säga "pumpapaj" eftersom hon har sett Nalle har ett stort blått hus, alltför många gånger. Kanske får sno ihop en pumpapaj nån dag bara för att Alva ska få smaka. Ja vi med för den delen, har aldrig någonsin ätit det.

Har någon av er som läser gjort det och i så fall, var det gott??



Visst är han skräckinjagande vår pumpagubbe?



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

ஜ Tack för att du tittade in här & Välkommen tillbaka! ஜ